HTML

Lettre individuelle

A hopefully entertaining supplementary source for learners of English and for those who haven't made up their minds yet - Remélhetőleg szórakoztató kiegészítő forrás angolul tanulóknak, és azoknak, akik még nem szánták rá magukat.

Memorable Movies

Personal Jukebox

Picture of the Day

Silly news reports

Zoo America

Latest comments

Fresh and crispy

Calendar

december 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

Creative Commons License

Creative Commons Licenc

2009.09.16. 02:34 Savage Sentimental & The Cool Breeze Foundation

Zoo America: Multibukta középhaladóknak - a KFC és Oprah Winfrey különös esete

Címkék: multi english kfc oprah winfrey

A kutya sem kíváncsi a termékeinkre? Pang az üzlet és pók költözött a pénztárgépbe? Vagy éppen jól megy, de nem sértődnénk meg, ha még jobban menne? Kéne egy kis pezsgés, vibrálás? Izgatott vevők hosszú, tömött sorairól álmodozunk? Nosza, vessük be a marketing, a promóció és a reklámozás gazdag fegyvertárát! De ha lehet, ne így tegyük.

 

2009 májusában a KFC levetvén korábbi rabszolganevét, a Kentucky Fried Chicken-t, gondolt egy merészet, és újonnan kifejlesztett grillcsirkéje bevezetését egy grátisz akció keretein belül hirdette meg. Mivel visszafogott és diszkrét promócióban gondolkodtak, keresve sem taláhattak volna jobb terepet a nyilvános bejelentéshez, mint a kevéssé ismert Oprah Winfrey alig nézett showműsorát.

 

Hanem a KFC marketingesei finoman szólva sem bővelkedtek az előrelátás képességében. Egyrészt végzetesen alábecsülték Winfrey mindent átható befolyását, másrészt nem számoltak azzal a lehelletnyi rasszizmussal sem, amit egy decens fekete hölgy és a csirkeárusítás összekapcsolása magában hordoz. Nyilvánvalóan nem vettek tudomást annak a gonosz médiabirodalomnak a delejes hatalmáról sem, amit korábban csak Richard Dawsontól láthattunk a Menekülő emberben, úgyhogy amikor Winfrey május 5-i műsorában közölte nézőivel, hogy szabadon nyomtathatnak maguknak egy KFC-be szóló, ingyenes ebédre jogosító kupont, Amerika akkorát élvezett, hogy azt még az űrből is látni lehetett.

 

Hozzávetőlegesen 16 millió ember jelent meg országszerte a KFC éttermeiben Winfrey ajánlásával nyomtatott kuponokat lobogtatva, hogy a beharangozott ingyencsirkét kiemelhesse Sanders ezredes kihűlt ujjai közül. Az étteremláncot mindez annyira felkészületlenül érte, hogy már ebédidő előtt kifogyott a termékből. (A cég piackutatása nyilván arra az eredményre jutott, hogy az átlagpolgár nem szereti a csirkét és kifejezetten rühelli, ha nem kell bizonyos dolgokért fizetnie.) A dühös New York-i vásárlók panaszukkal először közvetlenül Sanders-hez akartak fordulni, de miután a 'lehetetlen" és "képtelenség" kifejezések intenzív használatával utasították el követelésüket, spontán lázadással és ülősztrájkkal válaszoltak. Néhány étteremvezető azzal próbálta elkerülni az összeomlást, hogy közölte a vásárlókkal: az 1234 sorozatszámmal nyomtatott kuponokat sajnálkozva bár, de nem áll módjukban elfogadni. Nem mellesleg minden létező kupon PDF-másolatán ez a számsor állt.Elég vicces módon a KFC még azt az önkényes korlátozást is bevetette, hogy a kuponok nem használhatók fel anyák napján, amitől azt kell gondolnunk, hogy vezérigazgatójuk valamiféle őrült Major League-re emlékeztető helyzetben találta magát, ahol csak akkor keresheti gennyesre magát, ha bedönti az egész céget.

 

Mert ami a KFC számára szaftos pofáraesést jelentett, az a rivális csirkenagyhatalom, az El Pollo Loco számára megadta a felszabadult szárnyalás lehetőségét. Rögvest be is jelentették, hogy náluk bizony beváltható mind a 6 millió KFC által visszautasított kupon azon a bizonyos vasárnapon (történetesen éppen erre a napra esett az anyák napja). Roger Eaton, a KFC elnöke egy nyilvános közlemény megjelentetésével igyekezett ugyan menteni a menthetőt - de a károkat már nem lehetett jóvátenni. Cége egy nagy halom pénzt lapátolt Winfrey-nek csak azért, hogy aztán vásárlóikat az éber versenytárs szippantsa fel. Talán mindannyian egyetértünk abban, hogy ez a rész nyugodtan kihagyható egy igazán ütős üzleti modellből.

 

Respekt és köszönet illeti az eredeti szöveg szerzőjét, ifjabb James Greene-t. Az értő vagy érdeklődő itt olvashatja:

 

www.cracked.com/article_17479_5-corporate-promotions-that-ended-in-predictable-disaster.html

 

Post your comment! · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://lettreindividuelle.blog.hu/api/trackback/id/tr681385417

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: crema hidratante piel grasa mercadona 2018.03.20. 02:51:04

Tudnivalók vécéülőke-vásárláshoz - Furdancs Blog

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása